Τι και αν κάηκαν πέρυσι το καλοκαίρι 30.000 στρέμματα πευκοδάσους και ελάτης? Τι και αν σπάνια ζώα που διαβιούν στον εθνικό δρυμό, όπως το κόκκινο ελάφι βρήκαν τραγικό θάνατο?
Έπεται και συνέχεια! Οι διοργανωτές του ετήσιου rally acropolis που φιλοξενείται κάθε χρόνο στην Ελλάδα και αποσπά 60.000.000 θεατές παγκοσμίως( ήταν ένα από τα επιχειρήματα τους!) αποφάσισε φέτος να υπάρξει και μια ειδική διαδρομή που θα πραγματοποιηθεί στην Πάρνηθα από Αυλώνα προς Βούτημα και Δερβενοχώρια. Το WWF χαρακτηριστικά αναφέρει:
“Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι οι διαδρομές έχουν χωροθετηθεί σε μη-καμένες περιοχές στις οποίες σύμφωνα με όλα τα μέχρι σήμερα ερευνητικά αποτελέσματα φαίνεται πως έχουν βρει καταφύγιο οι πληθυσμοί της πανίδας της περιοχής. Στους πληθυσμούς αυτούς ασκούνται ήδη έντονες πιέσεις από την οικιστική επέκταση, και η εν λόγω διοργάνωση όχι απλώς θα προσθέσει έναν ακόμα παράγοντα όχλησης, αλλά θα λειτουργήσει ενθαρρυντικά και για την συνέχιση των ήδη υπαρχόντων παράνομων δραστηριοτήτων μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Πάρνηθα”.
Και προσθέτω εγώ, ότι οι χιλιάδες θεατές που θα καταφτάσουν με τα “φτιαγμένα” αυτοκίνητα τους θα διαταράξουν την φυσική ηρεμία του οικοσυστήματος και τα ζώα που προσπαθούν να συνέλθουν και να ανακάμψουν από την πληγή των καλοκαιρινών πυρκαγιών. Ως “κλασσικοί έλληνες “ δυστυχώς πιστεύω πως δε θα σεβαστούμε το περιβάλλον που φιλοξενεί τον αγώνα και φεύγοντας θα εγκαταλείψουμε κάθε λογής σκουπιδάκι χωρίς την παραμικρή τύψη.
Τελικά μετά από πιέσεις και την κατακραυγή ακόμα και ΜΜΕ που έφεραν το θέμα στη δημοσιότητα ο φορέας απαγόρευσε τελικά το πέρασμα των αγωνιστικών αυτοκινήτων από τη βόρεια πλευρά της Πάρνηθας, δηλαδή στα επίμαχα τέσσερα χιλιόμετρα. Η διοργανώτρια του ράλι ΕΛΠΑ, από την πλευρά της, παρά το γεγονός ότι θεωρεί αβάσιμες τις ανησυχίες του φορέα και της WWF, προκειμένου να μη διακινδυνεύσει τη διεθνή διοργάνωση, αποφάσισε να μετατρέψει την ειδική διαδρομή σε απλή. Αυτό σημαίνει ότι τα 62 αυτοκίνητα θα περάσουν από το σημείο με κανονικές ταχύτητες!!! Δηλαδή θα ΠΕΡΑΣΟΥΝ και αυτό είναι που κρατάμε.
Τόσους χωματόδρομους έχει η χώρα μας, είναι ανάγκη να περάσει οπωσδήποτε από το Βούντημα και τα Σκούρτα;
Το ατυχές αυτής της πράξης είναι εμφανές. Μόνο εάν αφήσουμε το δάσος να ηρεμήσει θα προστατευτεί η φυσική αναγέννησή του. Μιλάμε για περιοχές πευκόφυτες που αναγεννώνται μόνες τους, αν ο άνθρωπος κρατήσει την απαιτούμενη απόσταση, και δεν αρχίσει την οικοδόμηση, τη βόσκηση, τα ράλι...
Τι παράδειγμα προσπαθούν να δώσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς όταν μας προτρέπουν να σεβόμαστε το δρυμό αλλά παράλληλα να φέρνουμε τα αυτοκινιτητα μας και να κάνουμε τα γνωστά και μη εξαιρετέα στους λάτρεις των 4 τροχών “παντιλικια “?
Τα δάση, πόσο μάλλον τα προστατευόμενα δάση, όπως η Πάρνηθα που με απόφαση το 1961 το μεγαλύτερο μέρος της με εξαίρεση τις στρατιωτικές εγκαταστασεις,τα ορειβατικά καταφυγια,το Σανατόριο, το καζίνο και την πηγή Κανταλίδι, έχει ανακηρυχθεί Εθνικός Δρυμός, δε θα έπρεπε με κανένα τρόπο να προσεγγίζονται ως ντεκόρ.
Ως ντεκόρ για το σπίτι του την προσεγγίζει ο καταπατητής δασικών εκτάσεων - ως ντεκόρ και οι συμμετέχοντες στο Ακρόπολις…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου